В рамках інформаційного марафону "Дбаємо про фізичне здоров'я та психологічний імунітет"
Підтримка та надійна прив`язаність між дитиною та значимими дорослими сприяє підвищенню стресостійкості дитини та її здатності активувати, розвивати і накопичувати власні ресурси і можливості для збереження психологічного благополуччя під час та після травмуючої ситуації.
Що робити дорослим, щоб розвивати надійну прив`язаність та сприяти зміцненню психічного здоров`я дитини:
- Формувати в дитини впевненість у своїх силах.
- Заохочувати активність та ініціативність, підтримувати ідеї дитини та допомагати їх реалізовувати.
- Гратися разом, співати, обійматися всією сім’єю, виконувати разом різні домашні завдання. Створити зону для ігор. Дати можливість контактувати з однолітками. Грати в ігри «Мама/тато з сином/донькою – проти пилу на підвіконні», «Повтори за мною» (можна перед дзеркалом, коли дитина показує рух, а мама (тато) повторює, і навпаки), тобто дарувати дитині відчуття команди та єдності у певній справі.
- Започаткувати спільне хобі: збирати разом осінні листочки, ліпити зі снігу або піску, робити ручні вироби, поставити сімейний спектакль тощо.
- Давати невеликі та посильні доручення, наприклад, поливати квіти.
- Пояснювати дитині свої почуття: «Я сьогодні розсердилася, коли…», «Мені було сумно від того, що…», «Я так раділа цього разу черезте, що…»
- Просити вибачення в разі зриву та пояснювати свої мотиви.
- Дозволяти злитися, допомагати «випустити» негатив. Показувати адекватні способи саморегуляції.
- Обговорювати конфлікти після того, як вони минули, шукати причини та визначати спільно шляхи уникнення конфліктів у майбутньому.
- «Складати цьомики в кишеньку»: при розставанні «покласти» в кишеню до дитини свої «поцілунки» і пояснити, що коли стане сумно, то потрібно витягнути «поцілунок» і прикласти до щічки.
- Завжди відповідати на запитання, не уникати відповідей на складні запитання.
- Розвивати самостійність, вчити приймати рішення та бути за них відповідальним. Надавати вибір дитині (наприклад, що одягти з декількох речей, запропонованих батьками). Допомагати об’єктивно оцінювати результати своєї праці.
Підготовлено за матеріалами посібника UNICEF « Батьківські навички. Підтримка дітей у подоланні стресів».