Як дитина відчуває, що її люблять.

Знаєте, що найбільше потрібне дитині, щоб зростати, розвиватися, досягати вершин і почуватися щасливою?
Їй потрібна впевненість у тому, що її люблять! Але як і коли показати любов дитині, якщо самі батьки живуть у відчутті постійного руху і цейтноту?
Тілесний контакт:
• тримання на руках стільки, скільки треба (чим менша дитина, тим триваліший контакт їй потрібен, тому що це її основна мова любові. Але і школяреві іноді хочеться посидіти на руках.);
• спільний сон (Особливо для немовлят, але й більш старшій дитині теж іноді хочеться і потрібно засинати в батьківському ліжку або прийти вранці і доспати.);
• обійми (Вчені порахували, що для щастя людині потрібні щонайменше 8 обіймів на день.);
• тертя носиками;
• поцілунки (Малюкам дуже подобається, коли їх цілують. На прощання, при зустрічі, на знак подяки, щоб пожаліти, перед сном, у різні частини обличчя (носик, лоб, вушко, щічка, шийка тощо). Старші діти можуть соромитися поцілунків у присутності однолітків, але це не означає, що їх не треба цілувати. Просто робити це треба не привселюдно.);
• масаж-погладжування.
Невербальний контакт:
• схвальний погляд (Коли дитина робить щось нове, цікаве для себе, вона часто може поглянути на батьків, щоб дістати схвалення: «Чи правильно я роблю?». І тут не завжди потрібно щось говорити вголос. Іноді досить просто подивитися і подумки сказати: «Так, усе добре».);
• підморгування (Дитина поглянула на вас, а ви їй підморгнули — це дуже підбадьорює.);
• посмішка (Ми часто не помічаємо, який у нас вираз обличчя. Ми можемо бути на чомусь зосереджені і на вигляд задумливі або навіть суворі, а дитина часто сприймає цей погляд якзвернений до неї. Просто посміхайтеся, коли дивитеся на малюка.);
• сміх (Смійтеся, коли дитина розповідає вам смішну, на її думку, історію, навіть якщо вам не дуже смішно.).
Спільна діяльність:
• разом приготувати страву (Діти дуже люблять допомагати. Намагайтеся знаходити такий варіант, коли можна залучити дитину, нехай навіть до складання бутербродів.);
• зробити поробку (Вибирайте те, що вам припаде до душі, що вам самим буде цікаво. Не обов’язково робити це щодня. Наприклад, можна виготовити різдвяний віночок або розфарбувати дерев’яні прикраси для ялинки. Прекрасно, якщо мама залучає дівчинку до своїх справ (зробити намисто зі звичайних намистин, прикрасити будинок до свята, доглядати за квітами), а тато — хлопчика до чоловічих (наприклад, щось полагодити).);
• прогулятися (Просто бродити вулицею, розглядаючи будинки, людей, рослини, і обговорювати разом усе, що побачили. Краще провести годину на прогулянці, ніж у якомусь дитячому центрі.);
• співати пісні, наприклад у машині або дорогою до садка чи школи, і танцювати (Просто увімкніть удома одну чи дві пісні і потанцюйте. Це забирає не дуже багато часу, але дає багато позитиву: заряджає енергією, знімає стрес, дає фізичну розрядку.);
• разом грати в дитячі ігри (Вибирайте те, що вам більше до душі. Важливо, щоб ви теж отримували від цього задоволення, а не «відпрацювали програму»: гойдалки, батут, смуга перешкод, картинг тощо.).
Заохочення — похвала, подарунок (маленький сюрприз, ласощі). Дітям дуже важливі винагороди. Коли ви приносите щось малюкові, забираючи його з дитсадка або повертаючись додому, це показує йому, що ви думали про нього, коли його не було поруч. Даруйте дитині маленькі подарунки просто так, а не тільки на свята.
Спілкування, безоцінне обговорення — вислухати дитину, не перериваючи, не даючи порад. Вимкніть працюючий фоном телевізор і дозвольте своїй дитині базікати. Насправді те, що вона говорить, набагато важливіше за те, що говорять по телебаченню.
Прийняття особливостей дитини. Малюк може бути шумним і активним або, навпаки, тихим і сором’язливим. Просто припиніть критикувати його самого і його дії, давати йому образливі прізвиська і підколювати.
“Мама поруч, коли мені погано”. Якщо дитина захворіла, намагайтеся залишитися поряд із
нею, навіть якщо у вас є няня або дитина вже досить доросла і може залишитися вдома без нагляду.
Цінність “творів” дитини." Зберігайте у спеціальній теці, вішайте на стіну, ставте на полицю значущі для дитини малюнки, вироби, грамоти.
"Виконання обіцянок." Якщо ви щось пообіцяли, отже, маєте це зробити, купити, принести. Невиконання помітно підриває довіру дитини.
Насправді, для багатьох проявів любові не треба багато часу або спеціальних умов і можливостей.
Джерело: М.С.Малихіна «Дитина в світі емоцій».- Харків: «Основа», 2020
.